PBS - Path Based Signaling

Ostatnio doszły nowe semafory potocznie zwane PBS. Presignals odchodzą w niepamięć.
Zanim przystąpimy do omówienia nowej zabawki warto przestawić jedną opcję.


Aby powiększyć kliknij na obrazek

"Show reserved tracks" pokazuje jakie tory są zarezerwowane przez dany pociąg. Dzięki temu będzie łatwiej zrozumieć zasadę działania PBSów.

Jak wybudować:
- naciskamy "s" - budowanie sygnalizacji
- stawiamy światło na torze
- trzymając klawisz CTRL klikamy na wybudowanym świetle
- sygnały zmieniają się cyklicznie
- gdy klikamy bez CTRL to sygnały obracają się

Nowe sygnały wyglądają następująco:


Aby powiększyć kliknij na obrazek

Kilka uwag ogólnych:
- PBSy zawsze świecą się na czerwono
- gdy podjedzie pociąg to semafor może zmienić się na zielony,
- zielone światło oznacza, że dany pociąg zarezerwował sobie tor,
- semafory A i C - pociągi mogą przejeżdżać w obydwie strony,
- semafory B i D - pociągi mogą przejechać tylko od strony świateł,
- ta "blacha" pod semaforem działa jako "zakaz wjazdu" dla pociągów jadących z drugiej strony,

Jak to działa:


Aby powiększyć kliknij na obrazek

To niesamowite. Obydwa pociągi dostały zielone światło. Już czuję nieszczęście - będzie wielki crash.
Proszę spojrzeć na tory przed pociągami. Kolejka dojechała do PBSa, tam zarezerwowała sobie tor i dostała zielone światło. Drugi pociąg zrobił to samo. Jako, że zarezerwowane tory nie krzyżują się to obydwa pociągi przejadą w tym samym czasie.

Klasyczne zastosowania.


Aby powiększyć kliknij na obrazek

Teraz już nie trzeba kombinować z presignalami, jeden PBS na wjedzie/rozwidleniu i mamy problem rozwiązany.

Mike
Poradnik został skopiowany ze strony:
openttd.prochy.pl
2009-2014 Pawilonek